wtorek, 13 grudnia 2011

Test sprawności

Test sprawności
Artykuł ten będzie traktować o dzisiejszej próbie jakiej poddałem swoje ciało w ulubionym ćwiczeniu. ;) Wymyśliłem sobie, że wzorem rekordzistów Księgi Rekordów Guinessa spróbuję wykonać jak największą liczbę podciągnięć w określonym czasie, w Rekordach Guinessa przepisowy czas przy takiej próbie wynosi zegarową godzinę, ja spróbowałem sił w półgodzinnym okresie czasu, mimo to myślę, że wynik jest zadowalający. Udało mi się wykonać 102 podciągnięcia w ciągu pół godziny (łącznie 21 serii z 4kg obciążenia), dla własnej satysfakcji wymyśliłem wzór, nie jest on fizykalnym odpowiednikiem badanej wielkości (sprawności), lecz też w pewnym stopniu odwzorowuje straty energetyczne podczas wykonywania ćwiczenia względem energii "wejściowej".
Jeśliby brać za ilość wejściową liczbę powtórzeń w pierwszej serii wykonanej na maksimum - Ewe, a za energię przetworzoną, wyjściową, ilość podciągnięć w ostatniej serii (ograniczenie wynikające z czasu) - Ewy to µ - sprawność:
µ = Ewy / Ewe 
stąd dla mojej dzisiejszej sesji sprawność mięśni odpowiedzialnych za wykonywanie prawidłowych podciągnięć na drążku wynosi µ = 3/10 = 0.3 = 30% 
Wydaje mi się, że jest to wynik o tyle interesujący, że podobną sprawność mięśni zdają się mieć osoby wytrenowane (w tym przypadku badana jest przemiana energetyczna, wytworzona energia cieplna + energia skurczu mięśnia). Poniższy wykres prezentuje przebieg mojego testu:


Przebieg sesji sprawdzającej sprawność podciągania

Teraz pytanie kieruję do CIEBIE ;)
Ile sam jesteś w stanie zrobić? Komentarze mile widziane :)












Niestety do pana Jana Wyducha jeszcze mi daleko :(
http://www.youtube.com/watch?v=0tDCZ1xH61I

3 komentarze:

  1. Zapraszam na mojego aktualnego bloga, tego niestety już nie prowadzę od dawna i nie pamiętam do niego danych dostępowych.. widząc ostatnie zainteresowanie domowym treningiem siłowym, kalisteniką itp. zdecydowałem się przenieść treści z tego bloga na aktualny:
    http://wspinamsie.blogspot.com/
    pozdrawiam serdecznie
    Mietghar

    OdpowiedzUsuń
  2. Rekord guinesa w podciąganiu? ja widziałem w czasie 1min

    OdpowiedzUsuń
  3. Staram sie regularnie ćwiczyć na siłowni, a od pewnego czasu regularnie korzystam z siłownie zewnętrzne . Uważam, że jest to świetne miejsce do aktywnego spędzania czasu, dlatego zainteresowanym polecam wejść na stronę głowną.

    OdpowiedzUsuń